فواید و خواص مصرف پسته را بیشتر بشناسیم

فواید و خواص مصرف پسته را بیشتر بشناسیم

پسته یکی از خوشمزه ترین انواع خشکبار و آجیل محسوب می شود، پسته سرشار از مس، منیزیم و انواع ویتامین‌های گروه ب است که دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری‌های بسیار پیشگیری می‌کند. در این مطلب چند فاید و خواص باارزش پسته را باهم برمی شمریم.

پسته نه تنهای یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه محسوب می‌شود، بلکه به‌واسطه فواید سلامتی بسیاری که ارائه می‌کند، مشهور است.پسته از جمله مواد غذایی با ارزش تغذیه‌ای بالا است.اگرچه تمام مغزهای خوراکی در گروه مواد غذایی سالم و مغذی قرار می‌گیرند، پسته به‌طور خاص به‌دلیل ارزش‌های تغذیه‌ای کامل خود و فواید آن برای بدن متمایز است.پسته یکی از مغزهای خوراکی با بیشترین میزان فیبر و چربی‌ها است و همچنین سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب ضروری است.

پیشگیری از کم‌خونی

پسته یک ماده غذایی سرشار از آهن است که مصرف روزانه این ماده به پیشگیری از کم‌خونی کمک می‌کند.دنبال کردن یک رژیم غذایی متنوع و همچنین مصرف ویتامین C (میوه‌های خانواده مرکبات، فلفل‌ها و …) برای بهبود جذب آهن توصیه می‌شود.

کمک به کاهش وزن

چگونه یک مغز خوراکی سرشار از چربی و کالری به کاهش وزن کمک می‌کند؟ اگر حد اعتدال را در مصرف رعایت کنید، مغزهای خوراکی مواد غذایی بسیار مغذی سرشار از فیبر و چربی‌های محلول هستند که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.مصرف به اندازه پسته می‌تواند سوخت و ساز را تسریع کند و هوس‌های غذایی برای مصرف چربی‌های مضر را کاهش دهد.

تاثیر مثبت بر گوارش

پسته سرشار از فیبر است که این ماده مغذی عملکرد روده را تنظیم و بهبود می‌بخشد. بر همین اساس، و در ترکیب با یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات، شما می‌توانید بر مشکل یبوست غلبه کنید.

دارای خواص ضددیابت

پسته حاوی بتاکاروتن‌ها، پروسیانیدین‌ها و فیبر است و بر همین اساس یکی از بهترین مغزهای خوراکی برای پیشگیری از دیابت نوع 2 شناخته می‌شود.مصرف منظم پسته سطوح قند خون را کاهش می‌دهد و مقاومت به انسولین را بهبود می‌بخشد.

چه مقدار مصرف کنیم؟

مغزهای خوراکی بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل را شکل می‌دهند.با این وجود، ما باید در مصرف آنها حد اعتدال را رعایت کنیم، زیرا مواد غذایی بسیار مغذی و پر کالری محسوب می‌شوند.به طور کلی، مصرف یک مشت از مغزهای خوراکی در روز توصیه شده است. در مورد پسته، مصرف 49 عدد در روز که حدود 30 گرم مغز پسته می‌شود، توصیه شده است.به خاطر داشته باشید که بهتر است انواع فاقد نمک پسته را مصرف کنید تا از ورود سدیم بیش از حد به بدن که می‌تواند برخی فواید این مغز خوراکی را بی اثر کند، پیشگیری شود.