بعد از تعطیلات چه کارهایی باید انجام داد

بعد از تعطیلات چه کارهایی باید انجام داد

معمولاً بعد از سپری کردن یک تعطیلات طولانی مدت همانند تعطیلات عید نوروز و تعطیلات تابستانی یک نوع ناهماهنگی در زندگی احساس میکنیم. برگشتن به روال عادی زندگی و انجام امورات روزمره و برنامه ریزی برای زندگی عادی پس از تعطیلات جایگاه ویژه ای در زندگی افراد دارد، در این مطلب 6 کاری که باید پس از گذارن تعطیلات انجام دهید را بازگو خواهیم کرد.

صبح زود سر کار خود حاضر شوید

بعد از چندین روز دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن، چندان عجیب نیست که نتوانید به راحتی از رختخواب بیرون بیایید. اما باید توجه داشته باشید که انسان های موفق و پیروز، در هر شرایطی مسئولیت پذیری خود را حفظ می کنند و هرگز دیرتر از زمان معین در محل کارشان حاضر نمی شوند.

حتی پیشنهاد می شود کمی زودتر در اداره حاضر شوید تا کارهایی که چندین روز انباشت شده اند را با فراغ بال سر و سامان بدهید و بدون استرس به زمان بندی و تقسیم وظایفتان بپردازید.

کارهای در دست انجام خود را بازبینی و بررسی کنید

انسان های موفق به خوبی می دانند که فهرست های بلند بالای کارهای در دست انجام تقریبا بی اثر و غیرکاربردی هستند. به همین خاطر، همه تلاششان این است که برنامه های خود را به چندین بخش کوچکتر تقسیم بندی کنند و با اولویت بندی مهم ترین ها، یک به یک و به طور تدریجی همه آنها را به انجام برسانند.

کوتاه کردن لیست کارهای در دست انجام تضمین کننده انجام پذیرفتن آنهاست.

برنامه های زمانی و قرارهای کاری خود را مورد بررسی قرار دهید

پس از تعطیلات بسیار مهم است که نگاهی به تقویم کاری خود بیندازید و برنامه ریزی هایتان را به خود یادآوری کنید. توجه داشته باشید که نباید حجم کارهای در دست انجام زیاد باشند که توانایی رسیدگی به همه آنها را نداشته باشید. همیشه جانب اعتدال را حفظ کنید و به طور ناگهانی خود را در رود خروشان وظایفی که دیرتر هم می توان انجامشان داد، نیندازید.

با مشتری ها و همکاران خود در تماس باشید

پس از بازگشت از تعطیلات رسمی، تقریبا اغلب مردم وضعیت مشابهی دارند. بنابراین، ایده خوبی است اگر با همکاران و مشتری های خود تماس بگیرید و این اطمینان را به آنها بدهید که حواستان به آنها هست و اگر به کمکی نیاز دارند، می توانند روی شما حساب کنند.

ایمیل های خود را سازماندهی و اولویت بندی کنید

بدون شک پس از بازگشت از یک تعطیلات طولانی، با شمار زیادی ایمیل دریافتی مواجه خواهید شد. اما اشتباه نکنید، لازم نیست به همه آنها پاسخ دهید. برای اینکه اولین روزهای کاری پس از تعطیلات با انجام کارهای غیر ضروری هدر نروند، پیشنهاد می کنیم که فقط به ایمیل هایی که مهم و ضروری هستند پاسخ دهید و گزینه های دیگر را فعلا کنار بگذارید.

سپس، در زمان های آزاد خود که مشغله کمی دارید، می توانید بقیه نامه های الکترونیک را مطالعه کرده و پاسخ های موردنیازشان را ارسال کنید.

روی کار خود تمرکز داشته باشید

انسان های موفق این توانایی را دارند که حتی پس از تعطیلات طولانی مدت نیز ذهنشان را روی کار متمرکز کنند و بدون هیچ وقفه یا مشکلی به انجام وظایف خود در راستای تحقق اهدافشان بپردازند.

 

منبع: بیزنس اینسایدر