ساده ترین راه ها برای کاهش وزن کدامند؟

ساده ترین راه ها برای کاهش وزن کدامند؟

داشتن هیکلی با تناسب و زیبایی اندام یکی از خواسته های هر فردی است، گاهاً با داشتن اضافه وزن و تغییر در سایز کمر افراد سعی می کنند با رعایت رژیم های سخت به وزن ایده ال خود بازگردند، در حقیقت این تلاشها تحسین برانگیز است، اما می توان راه های دیگری برای پیشگیری از اضافه وزن در پیش گرفت؛ در این مطلب با چند توصیه ی ساده سعی میکنیم این راه ها را برایتان بازگو کنیم، با مجله اینترنتی چراغ همراه باشید.

اهمیت پروتئین

زمانی که صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، پروتئین حرف اول را در مواد خوراکی مغذی می‌زند. با خوردن پروتئین، بدن برای هضم و سوخت‌وساز، کالری می‌سوزاند. بنابراین، یک رژیم غذایی با پروتئین زیاد می‌تواند سوخت‌وساز (متابولیسم) بدن را به ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد.داشتن یک رژیم غذایی مملو از پروتئین باعث می‌شود، شما احساس سیری کنید و اشتهای کمتری داشته باشید. حتی خوردن یک صبحانه ساده و اما پر از پروتئین مثل تخم‌مرغ می‌تواند تأثیر به سزایی در سلامت شما و یا کاهش وزن داشته باشد.

مصرف شکر خود را محدود کنید

خوردن انواع غذاها با شکر زیاد دلیل اصلی بسیاری از بیمار‌ی‌ها در همه دنیا است. بیماری‌هایی مثل: مشکلات قلبی، دیابت نوع۲ و سرطان. به‌طور میانگین مصرف شکر در آمریکا چیزی نزدیک به ۱۵ قاشق چای‌خوری در روز است و در اصل این میزان، شکر نهفته در بسیاری از غذاهای‌ فرآوری شده است و درنتیجه شما بدون آگاهی این اندازه شکر مصرف می‌کنید. ازآنجایی‌که شکر با اسم‌های مختلف در بسیاری از ترکیبات نام‌برده می‌شود، تشخیص آن مشکل خواهد بود. خلاصه این که، کاهش مصرف شکر روش صحیحی در یک رژیم غذایی سالم است.

زیاد آب بنوشید

این‌یک حقیقت است که نوشیدن آب به کاهش وزن کمک خواهد کرد. نوشیدن نیم لیتر آب در یک ساعت، می‌تواند سوزاندن کالری را ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش دهد. نوشیدن آب، قبل از غذا باعث می‌شود کالری کمتری مصرف کنید، مخصوصاً در افراد میانسال و یا مسن. اثربخشی بیشتر آب، زمانی است که با نوشیدنی‌های پرکالری و شیرین جایگزین شود.

بیشتر سبزیجات و میوه بخورید

میوه‌ها و سبزیجات بی‌اندازه سالم هستند و بااینکه حاوی مقدار زیادی آب، مواد مغذی لازم و فیبر هستند، بسیار کم‌کالری هستند و این خاصیت باعث می‌شود استفاده از این منابع مغذی در رژیم غذایی ما کارآمد باشد و هم‌زمان کالری کمتری در جهت کاهش وزن مصرف کنیم.

بشقاب غذای خود را کوچک کنید

نتیجه برخی از تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از یک بشقاب کوچک به‌عنوان ظرف غذا باعث می‌شود کمتر غذا بخورید. بشقاب کوچک، دید شمارا نسبت به‌اندازه میزان غذایتان تغییر می‌دهد. احساس می‌کنید بشقاب غذایتان همان است و تنها اندازه‌اش تغییر کرده است. استفاده از بشقاب کوچک سبب می‌شود میزان غذایی که می‌خورید کم‌تر شود و درعین‌حال احساس کنید غذایی که می‌خورید به همان میزان سابق است.

لاغری سریع و آسان قبل از صبحانه

برای لاغر شدن، فقط رژیم و ورزش‌ سخت کارساز نیست باید زیرک هم باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید، مثل این ۷ کاری که قبل از صبحانه باعث لاغری بیشتر می‌شوند.برای لاغری سریع و بدون دردسر، کارهای زیادی می‌توان انجام داد، مثل خوردن یک صبحانه ویژه لاغری، ولی کارهای دیگری هم هست که اگر آن‌ها را قبل از صبحانه انجام دهید، نتیجه بیشتر و بهتری می‌گیرید.درست است که انواع رژیم‌ها و ورزش‌های مؤثر و در کنار این‌ها، معجون‌ها و خوراکی‌های چربی‌دار، همه از مواردی هستند که به لاغری سریع و رسیدن به‌تناسب اندام کمک می‌کنند، اما یک برنامه روتین و ثابت که در یک تایم کوتاه قبل از صبحانه به‌طور منظم اجرا شود، خیلی مؤثرتر خواهد بود و خیال شمارا از بابت لاغری سریع و رسیدن به‌تناسب اندام از همان ابتدای صبح راحت می‌کند.

۷ کاری که قبل از صبحانه باعث لاغری سریع می‌شود!

۱ -خواب کافی

این اولین کاری است که قبل از صبحانه باید انجام دهید. تحقیقات نشان داده که افراد بزرگسالی که کمتر از ۸ ساعت خواب شبانه دارند، تمایل بسیار بیشتری به خوردن هله هوله و غذاهای کم‌ارزش دارند و همچنین میزان اشتها و هوس خوردن شیرینی‌ها در آن‌ها بیشتر است. کمبود خواب، همچنین باعث ایجاد استرس و اضطراب هم می‌شود که یکی از عوامل اصلی بروز چاقی در افراد است.پس برای خواب خود برنامه دقیقی بچینید و به آن پایبند باشید.

۲ -در معرض نور قرار بگیرید

به‌جای صرف صبحانه در یک اتاق تاریک، قهوه خود را زیر نور آفتاب میل کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که بین ساعات ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در معرض نور کافی قرار می‌گیرند، بسیار کمتر از دیگران با مشکل اضافه‌وزن و چاقی روبرو می‌شوند و متابولیسم سریع‌تری دارند. پس برای لاغری سریع ، سعی کنید که هرروز قبل از صبحانه به مدت ۱۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

۳ -مدیتیشن

یک‌راه حل عالی برای ترکیب دو روش لاغری سریع ! بهتر است تشک مخصوص مدیتیشن را در اتاقی پر از نور خورشید پهن کنید و ۱۰ دقیقه به مراقبه و مدیتیشن بپردازید. این کار باعث می‌شود هم آفتاب بگیرید و هم اینکه ذهن خود را از هرگونه فکر آزاردهنده و استرس پاک‌کنید. مدیتیشن باعث می‌شود انرژی بسیار زیادی به دست بیاورید که در ادامه روز برای ورزش کردن و حرکات بدنی خیلی عالی است. استرس هم که عامل چاقی است، نخواهید داشت.

۴ -قهوه

برای لاغری سریع ، هرروز صبح یک فنجان قهوه بدون افزودن شکر و خامه بنوشید. کافئین باعث افزایش سوخت‌وساز بدن می‌شود و در مقایسه با دیگرانی که قهوه نمی‌نوشند، تا ۱۵ درصد کالری سوزی را بیشتر می‌کند. اگر چای را به قهوه ترجیح می‌دهید، یک فنجان چای خالص کافئین‌دار هم کمکتان خواهد کرد، اما میزان کافئین قهوه بیشتر است.

۵ -پیاده‌روی

هیچ‌چیز مانند پیاده‌روی در لاغری سریع و بیشتر مؤثر نیست. اگر روزانه ۱۰ دقیقه قبل از صبحانه یک پیاده‌روی تند یا دوی کم‌سرعت داشته باشید، ظرف مدت یک ماه می‌توانید میزان قابل‌توجهی از وزن خود را کاهش دهید.
پیاده‌روی و دو، مؤثرترین ورزش‌های لاغری سریع و تناسب اندام هستند که بدون هیچ هزینه‌ای ، بزرگ‌ترین ثمره رادارند.

۶ -شلوار جین بپوشید

محققان دریافته‌اند که افرادی که در محل کار خود شلوار جین می‌پوشند، در پایان روزبیشتر از دیگران راه‌رفته‌اند. این مسئله شاید به احساس خوش‌تیپی شما مربوط شود، اما باید این را هم بدانید که پوشیدن شلوار جین کار دشوارتری نسبت به شلوار پارچه‌ای معمولی است که همین باعث کالری‌سوزی بیشتر در شما می‌شود.

۷ -صبحانه راکمی دیرتر بخورید

اولا اینکه این به معنی نخوردن صبحانه نیست، فقط به‌جای اینکه آن را در خانه بخورید، در محل کارتان میل کنید. به تعویق انداختن صبحانه باعث می‌شود تایمی که در طول روز می‌توانید در آن غذا بخورید، کوتاه شود و تحقیقات نشان داده‌اند که همین مسئله می‌تواند در لاغری سریع و بیشتر کمکتان کند.

مجله اینترنتی چراغ